1- Dilimizin Zenginlikleri Projesinin, Çocukların sözcük dağarcıklarını genişleterek duygu ve düşünce dünyalarına katkıda bulunma, Kültür elçisi sözcüklerin çocuklarla buluşturulması ve Çocukların bilinmeyen kelimelerin anlamlarını öğrenmesi hedeflerinin merkeze alındığı kitap etkinlikleri, şiirleri, tekerlemeleri ve şarkıları belirlendi. Projenin Şubat ayı hedeflerinden, kültürel ögeler içeren şarkı, şiir, tekerlemeler kart şeklinde hazırlanarak okul aile iş birliği kapsamında velilerimizle de paylaşıldı. Öğrencilerimiz öğretmenlerinin hazırladığı Türk kültürüne ait tekerleme, şiir ve şarkılar ezberleyerek sınıfta arkadaşlarına sunum yaptı.
5- Kazanım ve kavramları ile etkinlik haline getirilmiş kitapların dışında, güne başlama zamanlarında Milli Eğitim Bakanlığı’nın sınıflara göndermiş olduğu öykü kitapları da etkileşimli bir şekilde çocuklara okundu. Bilmedikleri kelimeleri birlikte araştırarak öğrenmeleri sağlandı. Öğrenilen kelimeler 100 gün 100 kelime etkinliği kapsamında sözcük duvarına asıldı. Türk kültürümüzün değerli öğelerinden Karagöz ve Hacivat çocuklara tanıtıldı. Karagöz ve Hacivat kukla tiyatrosuna gidildi. Tiyatro sonrası çocuklarla Karagöz ve Hacivat resimleri çizildi. Tiyatroda yer alan kültürümüze ait halk oyunları üzerine sohbet edildi. Çocuklara fotoğrafları gösterilerek isimlerini öğrenmelerine fırsat verildi. Günlük eğitim akışlarına uygun olacak şekilde etkileşimli hikaye okuma etkinlikleri yapıldı. Sınıfımızda bu ay başlayan Ailem Sınıfımda Projesi ile velilerin hazırladığı bilmece kutusu ve hikaye taşı materyalleri sınıfa kazandırıldı. Bu materyallerle yapılan etkinlikler çocukların dil gelişimlerine yönelik olumlu katkılar sağladı. Gerçekleşen etkinlikler ile çocukların kelime dağarcıkları zenginleştirildi, topluluk önünde sunum yapabilme becerileri geliştirildi, kültürel ögeleri tanımaları ve günlük yaşamda kullanmaları sağlandı. Öğrencilerimize “Keloğlan Masalları” konulu kısa tanıtım filmi izletildi. Aile Katılımı olarak evde her aile çocuğuna “Keloğlan Masalı” okudu. Ailelerin de katılımı masal kahramanı “Keloğlan” a çocukların ilgisini arttırdı. Veli toplantısında Dilimizin Zenginlikleri Projesi konusunda tekrar bilgilendirme yapıldı. Proje kapsamında yapılacak olan aile katılım çalışmaları planlandı ve velilerimiz ile paylaşıldı. Aile Katılım Çalışmalarına ilk olarak Velimiz Özlem UYAVER katılım sağladı ve sınıfımıza Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında hazırlamış olduğu “Hikaye Taşları” hediye etti. Hikaye taşları sınıfımıza tanıtıldı ve çocukların ilgisini çekti. Velilere bu projenin amacının sözcük dağarcığı gelişmiş,okuduğunu ve dinlediğini anlayan ,kendini ifede etmekte zorlanmayan problemlerini konuşarak çözen, zengin bir dil kullanan nesiller yetiştirmek olduğu yapılan toplantıda söylendi. Okulumuzda uygulanan Ailem Benim İçin Okuyor projesine gönüllü velilerle katılma kararı alındı, seçilen Beni Bu Kadar Sevme Anne kitabını velilerin okuması istendi.
çocuklara yine Türk Kültürünü yansıtan Anadolu Masallarından “Tencerecik “masalı anlatıldı.Çocukların küçük yaş grubu olmalarına rağmen masala ilgilerinin yüksek olduğu gözlendi.Bundan sonraki aylarda da planlamalara dahil edildi.
Kitabımı Ben de Okuyabilirim isimli bir etkinlik kapsamında her çocuğa 1 kitap anlatma sorumluluğu verildikten sonra kitabın sınıf kitaplığına bırakılarak tüm sınıf ile paylaşılması sağlandı.
14 Şubat Uluslararası Kitap değişimi gününde her çocuk kendisine ait bir kitabı sınıfa getirerek bir arkadaşı ile değiş tokuş etti. Zümre öğretmenleride çocuklarla birlikte etkinliğe katıldı.
kır çiçekleri sınıfı masal videosu
https://drive.google.com/file/d/1fV7twibdoH21Gh0zMmUkDZR-p0511Fma/view?usp=sharing
papatyalar sınıfı masal videosu
https://drive.google.com/file/d/1mB_MGQywtIG5uTGF4R8t3jtomZrED_Mp/view?usp=drive_link
,